آخرین اخبار مربوط به جاده های کشور و امور حمل و نقل و باربری

تیتر خبر توضیحات تاریخ انتشار
محاسبه نرخ کرایه حمل و نقل براساس تن بر کیلومتر یکی از مطالبات کامیون‌داران/ پلمپ 230 شرکت باربری متخلف به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بررسی مشکلات کامیون‌دارن موضوع برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه 19 آبان ماه بود که با حضور حضور کریمی دبیر اتحادیه صنفی حمل و نقل و امانی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل کشور برگزار شد. در ابتدای گفت‌وگو کریمی دبیر اتحادیه صنفی حمل و نقل درباره مبنای قیمت گذاری اظهار کرد: قیمت‌گذاری بر اساس قانون نرخ حمل، توافقی است که میان حمل کننده و صاحبان کالا که شرکت‌های حمل و نقل به عنوان نمایندگان صاحبان کالا هستند، انجام می‌شود. کریمی با اشاره به مطالبات رانندگان بیان کرد: یکی از مطالبات اصلی رانندگان در ارتباط با محاسبه کرایه بر اساس تن بر کیلومتر بود که در این خصوص جلسات متعددی در سازمان راهداری با حضور نمایندگان معرف ما انجام شد که به مبانی مناسبی رسیدند. امیدواریم مجریان امر در بحث اجرا تعلل نکنند. امانی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل مهمان دیگر برنامه ادامه داد: بحث محاسبه کرایه بر اساس تن بر کیلومتر یکی از مطالبات رانندگان است. این موضوع بر اساس شورای عالی درآمد مصوب و به سازمان ابلاغ شد. معاون سازمان راهداری و حمل و نقل افزود: شاید در اجرا اشکالاتی وجود داشته باشد که باید بررسی شود تا مسئله‌ای در نحوه محاسبه کرایه برای رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل ایجاد نشود. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بعضی از شرکت‌ها از قبل قراردادهایی را با صاحبان بارشان دارند، باید مدت زمانی پیش بینی شود تا این قرارداد دچار آسیب نشود. امانی درباره درصد افزایش کرایه اظهار کرد: درصد افزایش کرایه متنوع است و حتی ممکن است در برخی مسیرها بر اساس شاخص‌هایی که مشخص شد، با کاهش کرایه مواجه باشیم که یک‌کشف قیمت است. معاون سازمان راهداری و حمل و نقل تاکید کرد: بر مبنای آنچه قانون اجازه داده، کرایه توافقی است و افزایش کرایه بر اساس توافق میان راننده و شرکت ها انجام می شود. کریمی در ادامه گفت: در بحث توافق ها، شاخص‌های متغیر و ثابتی دخیل هستند که اگر اجرایی شوند، توافق‌ها دیگر نقشی نخواهند داشت. دبیر اتحادیه صنفی حمل و نقل درخصوص ابهامات تن بر کیلومتر گفت: شاخص‌های متغیری در نظر گرفته شده است. در برخی موارد ممکن است مسائلی دیده نشده باشد که در اجرا ناگزیر باید ببینیم. در این مدت زمانی که تن بر کیلومتر کار شده و الگویی که گرفته شده، اقدامات لازم برای به کارگیری این الگو‌ها انجام شده که خوب و ارزشمند است. وی درباره کمیسیون‌ها هم گفت: طبق قانون همانطور که کرایه توافقی است، نرخ کمیسیون هم تابعی از کرایه حمل است و درصدی از کرایه هم که درصد مشخصی است باید توسط شرکت‌های حمل و نقل دریافت شود. کریمی در ادامه بیان کرد: برخی از شرکتوهای حمل و نقل با توجه به شرایطی که حاکم است، توافقاتی را خارج از عرف با رانندگان انجام می‌دهند که در برخی از موارد راننده ناگزیر به پذیرش این توافقات هستند که در اینصورت بیش از نرخ قانونی از راننده کمیسیون دریافت می‌کنند. دبیر اتحادیه صنفی حمل و نقل اظهار کرد: پیش بینی‌هایی انجام و برخورد‌های قاطعی با شرکت‌های حمل و نقل انجام شد. باید ساز و کار‌ی فراهم شود تا امکان تخلف به حداقل برسد. شرکت‌ها مدعی شده اند که هزینه‌هایی دارند که این موضوع ارتباطی به کرایه و راننده ندارد. امانی در ادامه افزود: تخلف در هر صنفی اتفاق می‌افتد، اما نکته اصلی برخورد دستگاه ناظر است. تاکنون با ۱۸۵۰ شرکت برخورد کردیم که نزدیک به ۲۳۰ شرکت بسته شده است. محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گوی تلفنی درباره تاثیر واسطه بر افزایش نرخ کرایه‌ها گفت: پس از اعتراض رانندگان کامیون‌ها که در کشور مشکلاتی را به وجود آورد از مجلس خواستیم تا به این موضوع رسیدگی کند. وی افزود: ده‌ها جلسه در کمیسیون عمران با حضور وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون و نمایندگانی از رانندگان کامیون ها، بانک مرکزی و پلیس راه کشور انجام شد که در پی آن اعلام شد که مطالبات رانندگان به حق است که متاسفانه اجرایی نشده است. رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: سالیان سال است رانندگان اعتراض کردند، در پی این اعتراض ما وزارت تعاون را وادار کردیم که انتخاباتی را در سراسر کشور برگزار کند تا نمایندگان انتخاب شوند. رضایی درخصوص مسئله کمیسیون‌ها هم تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل به طور مستقیم با صاحب کالا توافقی می‌کردند که در این میان حق راننده کمتر از مقدار واقعی پرداخت می‌شد، نظارت‌ها کافی نبود. طبق توافق قرار شد به صوزت نقدی کمیسیون در مقصد پرداخت شود. احمد کریمی دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور با اشاره به اینکه لاستیکی که تا الان در مقابل نیاز عرضه شده است اصلا به حساب نمی‌آید، گفت: فصل تابستان تمام شده است به طوری که لاستیک‌ها فرسایش زیادی داشتند و الان نیاز به تعویض لاستیک دارند، ما به هر کامیون دو حلقه لاستیک می‌دهیم در صورتی که حداقل کامیون‌های کشنده در سال ۶ حلقه لاستیک نیاز دارند و کامیون‌های ده چرخ باید چهار حلقه لاستیک در سال تعویض کرده باشند. وی با بیان اینکه الان وضعیت برای بحث لاستیک مناسب نیست خاطرنشان کرد: افزایش قیمت در بحث لاستیک سرسام آور است به طوری که بخشی از ناوگان ما در حال زمینگیر شدن است، برخی از قطعات تا ۵، ۶ برابر نسبت به بهمن و اسفند سال گذشته افزایش قیمت داشتند. کریمی با اشاره به اینکه برخی از هزینه‌های بار هیچ‌گونه توجیهی ندارد گفت:: شرکت حمل مطابق قانون نباید هزینه‌ها را در بار بیاورد لذا، نظارت ناکافی بر نحوه اجرا وجود دارد و هنوز این موارد باعث شده که هزینه‌های مترتبط بر حمل در بارنامه بیاید در صورتی که این مسائل وجود خارجی ندارد و واقعی نیست. محمدرضا کلامی مدیرکل امور اقتصادی و تجاری وزارت صمت در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه یک و دو دهم میلیون دستگاه خودرو سنگین در کشور داریم که بخش خودرو باری حدود ۴۰۰ هزار دستگاه و در بخش مرتبط با مسافر که اتوبوس‌ها هستند چیزی حدود ۵۱ هزار دستگاه فعالیت دارند، اظهار کرد: اگر نیاز خودرو‌های سنگین را چهار حلقه بدانیم، چیزی حدود ۴ و ۸ دهم میلیون حلقه لاستیک در سال نیاز داریم که از این میزان حدود یک میلیون حلقه از محل تولید داخل بوده و مابقی از محل واردات و بعضا واردات غیر رسمی بوده است. وی با بیان اینکه فقط در مهر ماه حدود ۱۵۰ میلیون دلار که شامل بیش از یک و نیم میلیون حلقه می‌شود ثبت سفارش صورت گرفته است و در فرآیند تامین ارز قرار دارند، ادامه داد: چیزی حدود ۳۰۰ هزار حلقه در مهر ماه بین رانندگان توزیع شده است، با کمک سازمان راهداری بحث لاستیک در رأس کالا‌های اساسی قرار گرفته است. مدیر کل امور اقتصادی و تجاری وزارت صمت با اشاره به اینکه بخش خصوصی به عنوان تأمین کننده لاستیک کشور نیازمند فرایندی بود تا کالا را بتواند وارد کشور کند، افزود: مجموع خودرو‌های شماره گذاری شده در حال حاضر یک و دو دهم میلیون دستگاه خودرو سنگین است لذا در شرایط کنونی بازار لاستیک را مورد رصد و پایش قرار داده ایم، سال گذشته لاستیک با ارز ۳۸۰۰ تأمین می‌شد، اما برای امسال ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شده است. کلامی با اشاره به اینکه در گمرک روزانه اطلاعات مرتبط با ترخیص را داریم، گفت: بر مبنای آمار بین رانندگان مختلف در کشور توزیع صورت می‌گیرد، لذا ما نباید شرایط ارزی کشور را نادیده بگیریم، بخش خصوصی برای لاستیک باید ثبت سفارش انجام دهد به طوری که تا الان بیش از ۳۲۰ میلیون دلار ثبت سفارش انجام شده است و ۱۵۰ میلیون دلار در مهر ماه ثبت سفارش انجام دادیم که واردات آن در آبان و آذر صورت می‌گیرد. محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه بانک مرکزی هماهنگی لازم را برای تامین ارز در بحث لاستیک نداشته است و لذا وزارت صنعت و معدن در رابطه با بحث لاستیک مشکلی ندارد،افزود: رانندگان از بانک مرکزی به دلیل تامین نشدن ارز مورد نیازشان گلایه‌مند هستند، متاسفانه بانک مرکزی در انجام تعهداتش بسیار ضعیف عمل کرده است. داریوش امانی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه بحث شفاف‌سازی را گام به گام به جلو پیش برده‌ایم، گفت: یکی از رسالت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بحث شفاف سازی است تا بتوانیم بحث تخلف را به حداقل برسانیم. وی با بیان اینکه هر کدام از تشکل‌های صنفی رانندگان یک تعاونی دارند، افزود: یکی از بحث‌های ما این است که باید در بلند مدت به سمت شرکت محوری و شرکت‌های بزرگ پیش برویم، در بخش بار نزدیک به ۱۶۰،۱۷۰ تعاونی در سطح کشور داریم، ما به دنبال بسته‌های تشویقی هستیم تا رانندگان شرکت‌های بزرگ مقیاس را راه اندازی کند و از سوی دیگر در بحث قطعات مکاتبات زیادی با وزارت صمت صورت گرفته، اما تا الان به نتیجه مشخصی نرسیده ایم. رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه برنامه تصریح کرد: گزارشی را در قالب آیین نامه داخلی مجلس آماده کرده ایم به طوری که تا آخر این هفته تحویل هیئت رئیسه مجلس می‌شود و در رابطه با عملکرد دستگاه‌های مختلف اجرایی که درگیر مسائل کامیونداران هستند گزارش تهیه کرده ایم، لذا برخی از دستگاه‌ها عملکرد ضعیف برخی دیگر خوب و متوسط داشته اند، در این گزارش نیز به عملکرد دستگاه‌ها اشاره شده است که در هفته آینده هیئت رئیسه اعلام وصول خواهد کرد. امانی در ادامه تصریح کرد: اگر گزارش‌ها به صورت مکتوب به سازمان ابلاغ شود حتما رسیدگی خواهد شد. طبق برنامه شفاف سازی اطلاعات بارنامه پس از صدور به صورت آنلاین به رانندگان ارسال می‌شود. کریمی تاکید کرد: متاسفانه در کشور در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کار فنی و کارشناسی انجام نشده است. در مجموع در سال‌های گذشته به نسبت تورم و شرایط اقتصادی به ویژه در سال جاری کرایه‌ها افزایش یافته است. محمدرضا کلامی مدیر کل امور اقتصادی و تجاری وزارت صمت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه بیان کرد: لوازم یدکی در فهرست کالای مبارزه با احتکار قرار گرفته شده است؛ یعنی هر فردی که با هدف برهم زدن بازار این کالا را احتکار کند به شدت با وی برخورد خواهد شد. وی درخصوص مشکلات پیش آمده در زمینه روغن گفت: مشکل خاصی وجود ندارد و این مورد، نرخ مصوب دارد. کریمی ضمن رد اظهارات کلامی درباره روغن تصریح کرد: روغن کمیاب است و به اندازه نیاز تولید نمی‌شودکه این امر شرایط را برای رانندگان سخت کرده است. دبیر اتحادیه صنفی حمل و نقل درباره بیمه رانندگان به عنوان یکی دیگر از مطالبات این صنف بیان کرد: این مطالبه در حال بررسی و رسیدگی است. در همین خصوص طرحی آماده و به سازمان راهداری و دبیرخانه کمیسیون سلامت ارائه شده است. دولت و مجلس عزم جدی برای تایید این طرح دارند. امیدواریم سازمان تامین اجتماعی هم همکاری لازم را به عمل آورد.
دغدغه کامیون‌داران بیشتر مورد توجه قرار می گیرد/ با چند ماه تحمل از تحریم‌ها عبور می‌کنیم به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزرای راه و شهرسازی با بیان اینکه فرد جدیدی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را قبول کرده در شرایط بسیار دشواری قرار دارد و مسئولیت بسیار سنگینی را متقبل شده است. وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در شرایط عادی کشور نیز مسئولیت بسیار سنگینی را بر عهده داشت گفتم: دو بخش اقتصادی مهم کشور از جمله مسکن و حمل و نقل در اختیار این وزارتخانه قرار دارد و انتظار عموم مردم آن است که برنامه‌ای متناسب با این مقطع تهیه و اجرا شود. جهانگیری تاکید کرد: در شرایط تحریم بسیاری از دستگاه‌هایی که مورد توجه است در تیر‌رس دشمن قرار می ‌گیرد و دشمنان سعی می‌کنند با فلج کردن و چوب لای چرخ گذاشتن آنها به نارضایتی مردم دامن بزنند. معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن برای مختل کردن بخش حمل و نقل برنامه‌ریزی کرده و حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی باید با استفاده از برنامه‌های دقیق و مناسب میزان آسیب‌ پذیری تحریم‌ها به حداقل برسانند. وی ادامه داد: انتظار عموم مردم آن است که دولت برنامه مناسب تهیه کند و تاثیرگذاری تحریم‌ها را کاهش دهد. جهانگیری با بیان اینکه خوشبختانه برای کشورمان در این بخش برنامه‌های خوبی تدوین کرده‌ایم افزود: علی رغم همه اقدامات مسئولان این بخش با شهامت و شجاعت برنامه خوبی تنظیم کرده‌اند. وضعیت جغرافیایی ایران و ارتباط با 15 کشور می تواند نقش موثری در بهبود شرایط داشته باشد. معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در بخش ارتباط ریلی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌ایم به گونه‌ای که از چین تا اروپا به وسیله شبکه ریلی کالاها را جابجا می کنیم و در بخش داخلی توانسته ایم تمام استانها را به شبکه ریلی متصل کنیم. وی افزود: در دولت قبل و در دولت جدید برنامه‌های ر‌یلی را در اولویت قرار داده‌ایم و تمامی مناطق و استان‌ها را به یکدیگر متصل کرده‌ایم. جهانگیری بیان کرد: تعدادی از استان‌ها را در سال‌های گذشته و تعدادی را امسال به شبکه ریلی متصل کرده‌ایم.همچنین اتصال شبکه‌های بنادر و ریلی را نیز به ویژه در چابهار راه‌اندازی کرده‌ایم. معاون اول رئیس جمهور افزود: را‌ه‌اندازی قطار چابهار به زاهدان و زاهدان به مشهد نیز در برنامه‌های و اولویت‌های اصلی ماست. وی با بیان اینکه در این بخش کارهای جدی در دستور کار قرار گرفته گفت: برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد، اینچه برون، گرمسار و تهران اصفهان از مهمترین برنامه‌های ماست و در شرایط عادی و خطیر امروز به آنها نیازمند هستیم بنابراین دولت و وزارت راه و شهرسازی باید این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند. جهانگیری به بخش هوایی نیز اشاره کرد و افزود: دشمن در حال ایجاد اختلال در این بخش است اما ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که در چنین شرایطی بتوانیم ناوگان‌هوایی خود را تجهیز کنیم.باید هواپیماها را از بازار تهیه کنیم نباید در بین مدیران تردیدی ایجاد شود. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط دشوار تر توانسته‌ایم قطعات هواپیما و خود ناوگان هوایی را تهیه کنیم افزود: به طور قطع همکاران ما با اطمینان به مردم سرویس‌های امن ارائه می‌دهند. وی به بخش حمل و نقل دریایی اشاره کرده و گفت: سالانه دهها میلیون تن کالا و دهها میلیون تن نفت خام وارد و یا صادر می‌شود بنابراین حمل و نقل دریایی یکی از احتیاطی ترین بخش‌های این حوزه است و انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی با جدیت بیشتر این بخش را توسعه دهد. جهانگیری تصریح کرد‌: باید سالانه کالاهایی غیر از نفت از ایران صادر شود و دولت برای بهتر شدن حمل و نقل دریایی برنامه‌های مورد نیاز خود را تهیه کند. معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: با اطمینان می‌گویم با کمک مدیران ، کارشناسان و نیروهای زبده هیچ کالای ایرانی برای حمل و نقل معطل نمی‌ماند. وی در ادامه به حل مشکل کامیو‌ن‌داران اشاره کرد و افزود: ما درباره کامیون‌داران کمتر حرف زده‌ایم اما همیشه یکی از دغدغه‌های دولت آن بوده که اقشاری که در این حوزه فعالیت می‌کنند بیشتر مورد توجه قرار گیرند. جهانگیری ادامه داد: باید برای حل مشکل آنها گام برداریم و دولت باید با تشکل‌ها همکاری کند و به قول‌هایی که به تشکل‌ها داده عمل کند. معاون اول رئیس جمهور گفت: کامیون‌داران باید بدانند در شرایط کنونی کشور اینگونه است که باید چند ماهی تحمل کنیم تا از سختی‌ها با سرافرازی عبور کنیم و به زودی دشمنان متوجه می‌َشوند که این قبیل روش‌ها جواب نمی‌دهد و باید روش دیگری از جمله احترام و عزت را برای تعامل با مردم ایران به کار گیرند. وی در ادامه به بخش مسکن اشاره کرد و افزود: ایران کشوری است که باید در بخش مسکن بسیار وقت بگذارد و سیاست نوسازی واحدهای مسکونی روستایی را جز اصلی ترین سیاست‌های خود قرار دهد. جهانگیری اظهار کرد: بخش‌های مهم اقتصادی کشور از جمله صنعت مسکن بسیار با اهمیت است و در این بین 50 درصد از کار را تنها مسئولان بر عهده دارند. معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: موتور محرک این بخش‌ها پیش از سیاست‌های درون بخشی سیاست‌های برون بخشی و سیاست‌های اقتصادی است و تمامی سیاست‌ها باید برای بخش توسعه مورد توجه قرار گیرد. وی به سالگرد زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ایران یک کشور حادثه خیز است و ما در سال گذشته دو زلزله در مناطق مهم کشور داشتیم. جهانگیری افزود: در یکی از زلزله‌ها به دلیل آنکه سیاست نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در دستور کار قرار نگرفته بود دچار خسارت‌های بسیاری زیادی شدیم و در زلزله دوم به دلیل آنکه طرح نوسازی مسکن روستایی اجرایی شده بود خسارت‌های بسیار جزیی را شاهد بودیم. وی افزود: فردا در سالگرد زلزله کرمانشاه گزارش کامل تمامی اقدامات صورت گرفته ارائه می‌شود. معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: ساخت و ساز کشور نیاز به تحول دارد و ما باید نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری را در دستور کار خود قرار دهیم و با ارائه تسهیلات با کارمزدهای پایین 6 و 8 درصد و همچنین ارائه زمین به توسعه گران،این طرح را زودتر آغاز کنیم. وی درباره آخوندی نیز گفت: آخوندی یک عضو فعال دولت بوده و هر زمان برای مباحث اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی صحبتی انجام می‌شد وی در جلسات حاضر بوده و اظهار نظرها بسیاری می‌کرد. جهانگیری افزود: آن بخشی که مسئول سیاست خارجی است وزیر امور خارجه است و بخش داخلی وزارت کشور است اما همه ما یک تیم هستیم و می‌توانیم از اظهار نظرهای یکدیگر استفاده کنیم. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه از پیمانکاران،‌ کارفرمایان و سایر تشکل‌ها تقاضا دارم که فعالیت‌های خود را کُند نکنند،گفت: ما سعی می‌کنیم با روش‌های جدید مالی مطالبات آنها را پرداخت کنیم. وی تاکید کرد: ما بزرگترین بدهی را به پیمانکاران داریم اما سعی می‌کنیم با روش‌های جدید هر چه سریعتر این بدهی را پرداخت کنیم. جهانگیری با بیان اینکه فشارها بر دولت بوده و بعد از این هم ادامه خواهد داشت، افزود: ما مدیرانی هستیم که باید دلی دریا داشته باشیم و قرار نیست یک موضوع کوچک تبدیل به یک موضوع بزرگ شود و مردم را نگران کند. معاون اول رئیس جمهور گفت: ما مسئولیتی پذیرفته‌ایم تا دغدغه و نگرانی مردم را بر طرف کنیم . اگر هر کدام از ما خواسته دلمان را باز کنیم می‌توانیم هزاران گله از یکدیگر داشته باشیم اما سعی می‌کنیم برای آرامش مردم کار کنیم.
حمل و نقل از نقاطی است که مورد طمع دشمن برای ایجاد اخلال در تحریم‌ها قرار گرفته است بسته جهانگیری معاون اول رییس جمهور با اشاره به وظایف سنگین و حیاتی وزارتخانه راه و شهرسازی در شرایط حساس کنونی گفت: دشمن امروز به دنبال فلج کردن و چوب لای چرخ گذاشتن طرح‌ها و برنامه‌های این دستگاه مهم با هدف ایجاد نارضایتی عمومی و اخلال در اداره امور کشور است. به گزارش ایسنا به نقل از سایت معاون اول ریاست جمهوری، دکتر جهانگیری عصر امروز (شنبه) در مراسم تکریم وزیر پیشین و معارفه وزیر جدید راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل از نقاطی است که مورد طمع دشمن برای ایجاد اخلال در تحریم ها قرار گرفته است، گفت: این وزارتخانه باید متناسب با این شرایط پیچیده و دشوار برنامه ریزی داشته باشد تا جریان حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای کشور حتی برای لحظه ای متوقف نشود. معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: ملت ایران چشم به برنامه های ما برای مقابله با تحریم ها دوخته است و ما به آنها اطمینان می دهیم که با وجود اقدامات دشمن با شهامت و دقت برنامه های مناسبی را تنظیم کرده ایم و می توانیم با توجه به شرایط جغرافیایی ممتاز ایران، توسعه حمل و نقل را به طور جدی تر دنبال کنیم. رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه امروز ایران از طریق ریل می تواند حلقه اتصال چین به اروپا باشد به طرح های اتخاذ شده برای اتصال همه استان ها از طریق شبکه ریلی به یکدیگر خبر داد و گفت: امسال نیز با اتصال چند استان این شبکه تکمیل خواهدشد. وی تاکید کرد: بنادر کشور به ویژه بندر بزرگ چابهار باید هر چه سریعتر بوسیله شبکه ریلی به شهرهای زاهدان و مشهد متصل شود که این طرح در دستور کار دولت است.همینطور راه آهن سریع السیر تهران ـ اصفهان و راه آهن برقی تهران ـ مشهد برای تکمیل در دست اجرا است. دکتر جهانگیری با اشاره به تلاش دشمنان برای اخلال در حمل و نقل هوایی کشور گفت: مدیران هواپیمایی کشور باید بدون تردید به دنبال تجهیز ناوگان هوایی و تامین قطعات مورد نیاز هواپیماهای کشور باشند. ما در شرایط سخت تر از این نیز موفق شده ایم نیازمندی های خود را تامین کنیم و امروز نیز در این عرصه موفق خواهیم شد. معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقدام دشمن برای تحریم صنعت هواپیمایی کشور اقدامی ضد انسانی است زیرا مردم عادی هستند که در جابه جایی ها از خدمات شرکت های هواپیمایی استفاده می کنند اما دولت نخواهد گذاشت کشور از این بابت لطمه ببیند. وی در بخش دیگری از سخنانش به حمل و نقل دریایی و جابه جایی میلیونها تن کالای غیر نفتی و میعانات نفتی از بنادر کشور اشاره کرد و گفت: اگر چه آنها در تحریم های جدید خود کشتی ها و هواپیماهای ما را با شماره سریال ساخت آنها مورد هدف قرار داده اند اما ما با نیروهای زبده و کارشناس خود تلاش خواهیم کرد تا جریان صادرات و واردات کشور و امکانات مورد نیاز این بخش مختل نشود. دکتر جهانگیری با بیان اینکه دغدغه های ذینفعان این بخش باید مورد توجه مدیران قرار گرفته و از آنها حمایت شود به درخواست های کامیون داران و فعالان بخش حمل ونقل در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: دولت با تشکل های کامیون دار گفتگوهای مستمر باید داشته باشد و آنها نباید لحظه ای در حل تردید کنند که دولت به قول های خود و حل مشکلات آنها عمل نمی کند اگرچه ما از همه اقشار و اصناف خواسته ایم در این چند ماه پیش رو و برای عبور از این مرحله، سختی ها را کمی تحمل کنند تا دشمن وادار شود با احترام و تعامل با ملت بزرگ ایران برخورد کند. معاون اول رییس جمهور بخش مسکن را از اصلی ترین نیازهای جامعه ارزیابی کرد و با تاکید بر سیاست گذاری صحیح در این حوزه گفت: خروج از رکود و فعال شدن بخش های اقتصادی نظیر مسکن تنها با حضور فعالان بخش خصوصی و سیاست گذاری کلان و برون بخشی محقق خواهد شد و بستر سازی برای بروز این سیاست ها است که می تواند موتور محرک بخش مسکن، صنعت و کشاورزی باشد. اگر بستر کار از نظر سیاست های کلان و محیطی مناسب مهیا شود آنگاه سیاست های بخشی تاثیرگذار تر خواهد شد. وی بر تمرکز برای نوسازی واحدهای روستایی تاکید کرد و با اشاره به زلزله خیز بودن کشور ما، گفت: در مناطقی که واحدهای روستایی نوسازی شده بود زلزله آثار تخریبی به جا نگذاشته بود اما در زلزله سرپل ذهاب شاهد تخریب های بسیاری بودیم. دکتر جهانگیری افزود: فردا در دولت گزارشی از نقاط ضعف و قوت اقدامات انجام شده در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه ارائه خواهد شد و تمام تلاش خود را برای اسکان دائم مردم در این مناطق بکار خواهیم بست. معاون اول رییس جمهور بافت های فرسوده و نوسازی حاشیه های شهرها را نیز دو موضوع مهم مورد نظر دولت دانست و گفت: رییس جمهور بر نوسازی بافت های فرسوده تاکید دارند و از مسئولان اجرایی خواسته اند تا در این زمینه با اقداماتی نظیر پرداخت وام هایی با کارمزدهای پایین تا قرار دادن زمین های دولتی در اختیار سازندگان همراهی کنند. وی همچنین از پیمانکاران بخش راه و شهرسازی خواست تا با وجود بدهی دولت همچنان در عرصه اجرای طرح های بزرگ با استفاده از منابع ریالی تلاش کنند تا جریان اشتغال زایی در کشور با مشکل روبرو نشود. دکتر جهانگیری در پایان سخنان خود از دکتر آخوندی بعنوان عضو فعال دولت یاد کرد و گفت: فشارها بر دولت همواره وجود داشته است اما مهم این است که ما با آرامش بدنبال رفع دغدغه و ایجاد امنیت فکری در مردم باشیم و به وظیفه خود برای خدمت گزاری و ایجاد آرامش در مردم ادامه دهیم. پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور دکتر آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی با بیان دیدگاه های خود در خصوص دغدغه حکمرانی در ایران، ارتباط توسعه با مفهوم حاکمیت قانون، مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت و عدالت ،‌گزارشی از دستاوردهای این وزارتخانه در دوران تصدی اش ارائه کرد. همچنین مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی به بخشی از برنامه‌ها و رویکردهای خود در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد.
توزیع شش‌هزار حلقه لاستیک بین کامیون‌داران خوزستانی 468 ۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۱:۵۹:۲۴ | کد خبر: 177001 | ◄ توزیع شش‌هزار حلقه لاستیک بین کامیون‌داران خوزستانی شش‌هزار حلقه لاستیک بین کامیونداران خوزستانی توزیع شد. توزیع شش‌هزار حلقه لاستیک بین کامیون‌داران خوزستانی تین‌نیوز | مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، بابیان اینکه تاکنون حدود 70 درصد مطالبات کامیون‌داران محقق شده است گفت: بیش از شش‌هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی بین کامیون‌داران این استان توزیع شد. به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، غلام‌عباس بهرامی‌نیا با اشاره به مطالبات صنفی رانندگان اظهارداشت: بیشترین تاثیر این موضوع بر روی بندر امام خمینی بود که طی همکاری مشترک با تشکلات حمل‌ونقل استان تعداد 180 دستگاه کامیون در بندر کار تخلیه کشتی‌ها و انتقال بار به انبارها را انجام دادند. این مقام مسئول در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با تاکید بر اینکه تاکنون 70 درصد مطالبات رانندگان در زمینه بیمه، لاستیک محقق شده است، افزود: در این مدت بیش از شش‌هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی بین کامیون‌داران توزیع‌شده است. وی به ماهیت کاری بندر امام خمینی در زمینه حمل بار و ورود کالا به کشور اشاره کرد و ادامه داد: این بندر مبدا اصلی حمل 60 درصد از کالاهای اساسی و استراتژیک کشور است. بهرامی‌نیا خاطرنشان کرد: کارکرد پایانه این بندر فرا استانی بوده و بیش از 72 درصد حمل بار به وسیله کامیون‌های سایر استان ها انجام می‌شود. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: به دلیل سراسری بودن اعتصابات اخیر این کامیون‌ها به استان سفر نداشتند و به همین دلیل از ظرفیت حمل‌ونقل استان استفاده شد و سعی شد تا بندر امام فعالیت حمل‌ونقلی خود را ادامه دهد. بهرامی‌نیا خاطرنشان کرد: در کنار آن با هماهنگی که با راه‌آهن شد، بخشی از بار با حمل‌ونقل ریلی به دیگر استانها ارسال شد.
نفس حمل‌ونقلی‌ها به شماره افتاده است به‌عنوان یک کامیون‌دار می‌نویسم که امروز دیگر خبری از مطالبات قبلی ما رانندگان و کامیونداران ازجمله درخواست بیمه، کرایه ارزان و سخت و زیانآور بودن شغل رانندگی نیست؛ امروز بالاترین دغدغه ما تهیه لاستیک و چند برابر شدن قیمت لوازم‌یدکی است. با وجود اینکه دولت به لاستیک ارز ۴۲۰۰ تومانی را به‌عنوان کالای اساسی کامیون‌داران اختصاص داد، اما این تصمیم هم نتوانست مشکل کامیون‌داران را حل‌وفصل کند. متأسفانه این شرایط باعث شده است که کامیون خودبه‌خود زمین‌گیر شود و راننده را از انجام کار حمل‌ونقل بازدارد. اگر چاره اساسی نیندیشند صد‌درصد کامیون‌داران توان تهیه لاستیک و دیگر اقلام ضروری کامیون را نخواهد داشت. نفس حمل‌ونقلی‌ها به شماره افتاده است تین‌نیوز | محمدجعفر امیری : به‌عنوان یک کامیون‌دار می‌نویسم که امروز دیگر خبری از مطالبات قبلی ما رانندگان و کامیونداران ازجمله درخواست بیمه، کرایه ارزان و سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی نیست؛ امروز بالاترین دغدغه ما تهیه لاستیک و چند برابر شدن قیمت لوازم‌یدکی است. با وجود اینکه دولت به لاستیک ارز ۴۲۰۰ تومانی را به‌عنوان کالای اساسی کامیون‌داران اختصاص داد، اما این تصمیم هم نتوانست مشکل کامیون‌داران را حل‌وفصل کند. متأسفانه این شرایط باعث شده است که کامیون خودبه‌خود زمین‌گیر شود و راننده را از انجام کار حمل‌ونقل بازدارد. اگر چاره اساسی نیندیشند صد‌درصد کامیون‌داران توان تهیه لاستیک و دیگر اقلام ضروری کامیون را نخواهد داشت. اگر بخواهم درباره وضعیت توزیع لاستیک در استان و شهر خود بگویم از ابتدای حواله‌شدن لاستیک در شهرستان دهگلان تنها ۱۲۵ جفت لاستیک توزیع ‌شده است. این در حالی است که بر اساس آمار اعلامی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ۴۰۵ دستگاه کامیون سنگین و نیمه‌سنگین در شهرستان وجود دارد، به‌اضافه تعداد زیادی کامیون‌ کمپرسی که در معادن و ماسه شور کار می‌کنند که این تعداد آمار درستی نیست و تا ۶۰۰ دستگاه انواع کامیون وجود دارد، آیا با این وضعیت توزیع لاستیک می‌توان انتظار آن را داشت که همه رانندگان امکان دسترسی به حمل‌ونقل بار را داشته باشند؟ این شیوه درمان یک درمان قطعی نیست و در آینده نزدیک مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد، از مسئولان جدیدی که قرار است در وزارت راه‌وشهرسازی مستقر شوند درخواست دارم چاره‌ای بیندیشند تا هزینه‌های رانندگان کاهش یابد. اکنون لاستیک بی‌نهایت گران شده است تا جایی که یک جفت لاستیک میشلن به رقم ۱۱ میلیون تومان رسیده است. این وضعیت توان ادامه کار را از رانندگان گرفته است. تصور کنید یک دستگاه کشنده دوازده چرخ بخواهد در یخبندان زمستان بی‌دردسر بار را در جاده‌ها جابه‌جا کند حداقل به رقم پنجاه میلیون تومان برای خرید لاستیک نیازمند است. واقعاً تهیه این مبلغ سخت و دشوار است. حالا کامیون‌هایی که ۱۸ چرخ هستند را در نظر بگیرید که حداقل باید ۷۰ میلیون تومان هزینه کنند. راهداری استان هر دو هفته یک‌بار تعدادی اندک‌بین پنج‌تا شش جفت لاستیک اعلام می‌کند که در تقسیم آن‌هم دچار مشکل زیادی هستیم. متأسفانه وظیفه تقسیم لاستیک را به انجمن‌ها واگذار کردند و ما باید روزانه جواب ده‌ها نفر راننده را بدهیم؛ درصورتی‌که کاری هم از ما ساخته نیست. از کلیه متصدیان حمل‌ونقل جاده‌ای درخواست دارم به این وضعیت رسیدگی کنند و راه چاره اساسی بیندیشند تا صنعت حمل‌ونقل که صدها هزار نفر راننده مستقیم در آن فعال هستند و غیرمستقیم تا دو میلیون انسان از آن امرارمعاش می‌کنند دست‌خوش بی‌رغبتی نشود و خانواده‌های بسیاری دچار مشکل نشوند. اکثر کامیون‌داران درگیر اقساط طولانی‌مدت هستند. کامیون‌های نو که بی‌دلیل وارد بازار شدند بدون آنکه کامیون فرسوده‌ای از رده خارج شود بر مشکلات افزوده است. هرکدام از ما امیدواریم که وزیر جدید راه نیم‌نگاهی به مشکلات داشته باشد. محمدجعفر امیری-نایب‌رئیس کانون انجمن‌های رانندگان کردستان
چرا حواله لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون‌دار صادر نمی‌شود؟ کامیون‌داران از نحوه توزیع لاستیک در استان خراسان رضوی گله‌مند هستند؛ از اول آبان‌ ماه سال جاری راهداری استان سامانه‌ای را طراحی کرده که باید کامیون‌داران با ثبت بارنامه‌های خود در آن نام‌نویسی کنند و سهمیه لاستیک خود را دریافت نمایند اما یکی از مشکلات این است که حواله‌های دریافت لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون‌دار صادر نمی‌شود. به گزارش ایسنا، کامیون‌داران از نوع سهمیه‌بندی لاستیک و این که مجبور هستند برای تحویل، هزینه حمل و نقل را متحمل شوند، گله‌مند هستند همچنین کامیون‌داران می‌گویند در بعضی از شهرستان‌ها قیمت تیوب و نوار جداگانه محاسبه و از کامیون‌دار دریافت می‌شود. حسن جوان یکی از کامیون‌داران گنابادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حواله یک حلقه لاستیک برای من صادر شده است که باید آن را در شهرستان سبزوار دریافت و برای حمل آن به گناباد حداقل 300 هزار تومان هزینه کنم. وی ادامه داد: بر عکس، بعضی از کامیون‌داران مشهدی و سبزواری حواله لاستیک خود را باید از شهرستان گناباد دریافت کنند که این نوع سهمیه‌بندی موجب گلایه آنان نیز شده است. علی دلاوری یکی دیگر از کامیون‌داران اظهار کرد: این کالا در شهرستان‌های مختلف قیمت یکسان ندارد؛ در بعضی از شهرستان‌ها قیمت تیوب و نوار جداگانه محاسبه و از کامیون‌دار دریافت می شود؛ در صورتی که در بعضی فروشگاه‌های لاستیک برای تیوب و نوار لاستیک هزینه جداگانه دریافت نمی‌گردد. یکی از نمایندگی‌های فروش در شهرستان گناباد نیز با تأیید دوگانگی در قیمت لاستیک سهمیه‌ای در استان خراسان رضوی، به ایسنا گفت: در بعضی از شهرستان‌ها تیوب و نوار لاستیک را از داخل طایر بر می‌دارند اگرچه قیمت تیوب و نوار را از قیمت لاستیک کسر می‌کنند اما در عمل کامیون‌دار مجبور است که تیوب و نوار لاستیک را از بازار آزاد تهیه کند که متحمل 500 هزار تومان هزینه اضافی می‌شود. وی افزود: از سویی یک شرکت نیز لاستیک را با نوار و تیوب به عاملان فروش تحویل می‌دهد. حواله دریافت لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون‌دار صادر نمی‌شود هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در گفت‎وگو با ایسنا عنوان کرد: این مشکل وجود دارد و تا اول آبان‌ماه سال جاری توزیع لاستیک در خود شهرستان توسط اداره راهداری و نظارت فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شد که در این راستا 630 حلقه لاستیک وسایل نقلیه سنگین توزیع گردید و مشکلی پیش نیامد. وی خاطرنشان کرد: از اول آبان‌ماه سال جاری راهداری استان سامانه‌ای را طراحی کرده که باید تمام کامیون‌داران با ثبت بارنامه‌های خود در آن نام‌نویسی کنند که بر اساس ساز و کاری که در نظر گرفته شده سهمیه لاستیک خود را دریافت نمایند؛ به طور مثال یکی از شرایط دریافت لاستیک پیمایش 12 هزار کیلومتر است. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: این طرح مزایا و قابلیت‌های خوبی دارد اما دو ایراد بر آن وارد است؛ یکی اینکه حواله‌های دریافت لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون‌دار صادر نمی شود و کامیون‌دار باید برای دریافت لاستیک متحمل هزینه و زحمت می‌شود و دوم اینکه برای کامیون‌ها و کمپرسی‌هایی که در داخل شهر مشغول فعالیت هستند، سهمیه در نظر گرفته نشده است. ایزدی با بیان اینکه معمولا فعالان عرصه حمل و نقل بار در داخل شهرستان بارنامه دریافت نمی‌کنند، عنوان کرد: ما این دو مشکل را طی نامه‌ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل استان منعکس کرده‌ایم و البته آنان نیز قول مساعد داده‌اند که مشکل برطرف شود.
نفس حمل‌ونقلی‌ها به شماره افتاده است This is the second article on my Web site!

باربری تهران قم   وانت بار قم   باربری تهران به قم   باربری قم تهران   باربری قم به تهران   تلفن باربری قم   لیست باربری های قم   پایانه باربری قم   هزینه باربری تهران قم   نرخ باربری تهران قم   اتوبار تهران قم   اتوبار تهران قم   اتوبار   باربری   تهران قم   قم تهران   تلفن باربری تهران قم   پایانه باربری تهران قم   آدرس باربری تهران قم   باربری تهران شهرستان   کامیونت تهران قم   کامیونت کمپرسی تهران قم   کامیونت روباز تهران قم   کامیونت مسقف تهران قم   کامیون تهران قم   تریلی تهران قم   ترانزیت تهران قم   خاور تهران قم   تلفن باربری قم   تلفن باربری تهران   تلفن پایانه باربری قم   تلفن باربری تهران قم   باربری از تهران به قم   قیمت باربری تهران قم   بهترین باربری برای اسباب کشی   باربری اینترنتی   باربری های قم   باربری قم   وانت بار تهران قم  

شماره های تماس

(+98)-02188203216 
(+98)-02188205714 
(+98)-02188205947 
(+98)-02188205163 
(+98)-09190391682  
(+98)-09190391683

. . . . . . .
باربری تهران قم © 2018
باربری باربری تهران قم 604-555-1234 ارسال ایمیل به باربری